2021. július 30., péntek

Körtúra a Kőris-hegyre

A túrát a "Természetjáró" ajánlásával és annak leírása alapján jártuk végig. Már kis könyv formájában is meg lehet  venni a "A Bakony legszebb túrái" című természetjáró túrakönyvet, melyben 40 bakonyi kirándulás közül választhatunk, ennek a 17. túrája az, amit bejártunk:
"Körtúra a Kőris-hegyre"
A táv nem kevesebb, mint 17 km, és a középnehéz-nehéz túrák közé sorolható,  rendszeres túrázók is egész napos programmal számoljanak.
Maga az útvonal leírása online is elérhető, ide kattintva:
Körtúra a Kőris-hegyre

Fotókkal illusztráljuk, ahogy mi láttuk ezt a Bakonybél környéki kalandot.....

Indulás Bakonybélből, a Fő utcai buszmegállótól. Rátérünk a Jókai utcára majd annak a végén a zöld sáv jelzésű Barátok útján haladunk be az erdőbe....

Csodálatos bükkerdőben vezet utunk, majd kitérőt teszünk a Százhalom mintegy 3200 éves sírmezejéhez....

Túránk leghúzósabb szakasza a Márvány-völgy és a felette levő kaptató. Itt találjuk az Ördög-likat is...

Hamarosan elérjük a Bakony legmagasabb pontját, a Kőris-hegy csúcsát, s annak 709 méterén álló Vajda Péter kilátót és a radarállomás gömbkupoláját is...

Lefelé az aszfaltos úton szerpentinezünk, majd rátérünk a Boroszlán-tanösvényre. Kitérőt teszünk a Kőudvar nevű sziklaformációhoz is....

Túránk további látványossága a Bakony egyik legnagyobb barlangja, az Odvaskői-barlang. Érdemes felkapaszkodni a sziklák tetejére, pazar kilátás lesz a jutalmunk...

Miután leértünk a Kőris-hegyről az útra, átkelünk a fahídon és szemben a Gerence-patakkal, visszasétálunk Bakonybélre.