2021. július 13., kedd

Farkasgyepűtől Csehbányáig - Túra a Pisztrángos-tóhoz

Egy kellemes bakonyi kirándulás Farkasgyepű és Csehbánya között. A Roth Gyula tanösvényen indultunk el (parkolóhely még Farkasgyepű előtt- innen átkelünk az úttesten és visszafelé, Városlőd irányába gyalogolunk 1 km-t), a túrát a Cartographia Bakony turistakalauza és Müller Nándor - Barangolások a Bakonyban című túrakönyve alapján jártam be. Könnyű, kevés emelkedőt tartalmaz ez a 16 km-es kör, s a jelzések is kiválóan fel vannak végig festve.
Tehát kb 1 km után, újból átkelünk az úttesten, itt van kihelyezve a tanösvény tábla, észre fogjuk venni: a zöld "T" jelen csodás bükkerdőben haladunk, ahol az erdőgazdálkodásról és a Bakony élővilágáról sok érdekes információt találunk. Első pihenőnk a Szénpajta nevű tisztáson, mely turista- és erdészeti utak kereszteződése is egyben, illetve az Országos Kéktúra egyik ismert pontja. És innen a kék- jelzésen, azaz a Kéktúra útvonalán haladunk a Töredék-árokban. Régi vasút nyomvonala is ez, szép erdei úton kanyargunk, sok helyütt méretes páfrányokkal kísérve. Utunk a völgy alján elválik a kéktől, elindulunk felfelé a kék + jelzésen, melyen egészen Csehbányáig jutunk. Egy kis pihenőt itt is tartottunk a település határában, ahol padok, tűzrakóhely szolgálja a kényelmet. Csehbányáról távolodva, jobbkéz felől szép kilátás nyílik, s itt már a piros + jelzésű úton térünk vissza egészen a Szénpajta pihenőhelyig. A kereszteződést elhagyva, maradunk a piros+ jelzésen, kb 15-20 perc után elérjük a Pisztrángos-tavat. Csodás kis tó Németbánya alatt, horgászhelyekkel kialakítva. Túránk innen végül a zöld O jelen vezet vissza a parkolóba, a kiindulóhelyünkre.

16 km-es javarészt bükkerdőben vezető túra ez, erdőkedvelőknek kihagyhatatlan!
KÉPEK

Parkolás még Farkasgyepű előtt, jobboldalt:

Visszasétálunk kb 1 km-t Városlőd irányába, s az erdő szélén látjuk a Tanösvény kezdetét! Lépjünk be hát a hatalmas bükkerdőbe....

Szénpajta pihenőhely, turistautak csomópontja:

Lefelé a Töredék-árkon, majd elérés Csehbányára...

Csehbányát elhagyva, visszafelé a piros+  jelzésen a Szénpajtáig, majd ott balra tovább a piros+ jelzésen. Pár száz méter után jobbra az erdőbe térünk, és irány a Pisztrángos-tó...