2022. június 14., kedd

Vértes túra Várgesztes és Vérteskozma érintésével



A Természetjáró oldalán "Német múltú falvak közt a Vértesben" címmel található ez a csodálatos túra, melyhez képest én a saját útvonalam indulási/végpontját eltoltam, illetve kiegészítettem a várgesztesi Zsigmond-kőhöz való felkapaszkodással is. Így nekem kb 20 km és 6 óra lett az út.

A túra részletes leírása megtalálható tehát a Természetjárón, ide kattintva:
Német múltú falvak közt a Vértesben

 Sok szép képet készítettem, rengeteg látnivaló akadt az utam során. Az egyik legszebb túraútvonal lett így számomra.


Indulási pontom nekem Kőhányáspuszta volt. Innen az
országos kék jelzését követve induljunk, amely kezdetben az Oroszlány felé vezető út mellett, bal oldalon halad.


Oroszlány irányába kb 300 méter után, az úttesten átkelve, szemben a Kéktúra jelzésen folytassuk utunkat. Hamarosan a csodás természeti részen haladunk, előbb egy réten, majd vadregényes erdőségen át.





A gesztesi várat jelenleg felújítják, nem lehet bemenni, körbe van zárva. Kissé visszább az útról, Várgesztes határában viszont a gesztesi kőfülke, a Mária-szoborral. Oda mindenképpen menjünk fel a meredek lépcsőn!





Várgesztes csodás település, a horgásztóval és a felette magasodó Zsigmond-kővel.








Úton Vérteskozma felé....




Vérteskozma csodálatos zsákfalu, 1946-os kitelepítés után szinte teljesen elnéptelenedett....







A települést elhagyva a Szent Vendel
kápolnához, majd katonasírhoz érünk, a második világháború végén itt húzódott a frontvonal.












A sírtól hamarosan elérjük a hangulatos nyiladékot ,melyen jó fél óra után érünk vissza kiindulóhelyünkre, Kőhányáspusztára...

 


 

           Jó utat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése