2021. november 12., péntek

Kislődi körtúra

 Ezt a kört térkép alapján tettem meg, a Cartographia - Bakony turistakalauza volt a segítségemre.

A bejegyzés utolsó fotóin látható csodálatos szurdok a térképen sincsen elnevezve. Egyszerűen a Csollányos-völgy alsó végéhez közel, jobbra letértem egy nyiladékban, és mentem egyre beljebb. Ahogy egyre mélyebbre hatoltam, őzeket is láttam és egészen érintetlen területen kirándultam. A nyiladéknak nincsen neve a térképen, de csodálatos része a természetnek.

Kislődről indultam, a kalandpark mellől. Fel a kék jelzésű tanösvényen (T), mely eleinte sehogy sem volt jelölve.... Jobbkéz felől lesz a bobpálya felső kanyarja, ha ezt látjuk, jó úzon járunk. Itt már egyébként kopottas jelzés és néhány elhanyagolt tanösvény tábla is akad.....
A tanösvény fokozatos emelkedőn halad, minimális edzettség nem árt ezen a szakaszon. Szintben felérve, érdemes jobbra-balra letérni 100-150 métereket, és megtekinteni a bükköst, a nyiladékokat.
A Kéktúra kék sáv jelzését kell végül elérnünk: kiérünk már Úrkút határában egy villanyvezetékes nyiladékra ---  itt balra fordulunk, haladunk a villanyvezeték alatt - majd ismét balra, rá a Kéktúrára. Innen már jól jelzett út vezet lefelé...., vissza a Csollányos-völgyön.
A túra végén a kislődi Sobri Jóska Kalandparkhoz kell visszaérni, a parkolóhelyre, ahonnan elindultunk.

 Reggel még ködben vágtam neki, de hamar napsütéses idő kísért végig. Kb 3 óra alatt tettem meg ezt a kört, fogadjátok szeretettel a képeket.

Indulás a Sobri Jóska kalandpark mellől.....


Fel a tanösvényen, helyenként letérve az útról, megtekinteni a bükkösöket, nyiladékokat...











Az út fontos része, a villanypásztorok alatt! Innen térünk rá balkéz felé, a Kéktúra jelzésre, s indulunk visszafelé Kislődre:














A túra legszebb része egy nyiladék, mely nekünk jobbkéz felől nyílik. Érintetlen terület, íme a képek:














Korallgomba egy korhadékon:



Visszatérve Kislődre:



Jó utat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése