2019. október 4., péntek

Burok-völgy - Bükkös-árok

8 km-es körtúra, melyen induláskor Királyszálláson, a Nagy-Magyarország park mellett parkolunk. Elindulunk visszafelé az úton (Várpalota irányába), majd kis tábla jelzi azt a keskeny csapást, melyen át belépünk a Burok-völgybe. Ennek a bakonyi szurdoknak a teljes hossza 13 km és egészen Bakonykútiig húzódik. Mi most a PIROS + jelen kb 3 km-t teszünk meg, a völgy ezen része kidőlt fákkal tűzdelt, mintegy akadálypályát képezve előttünk, olykor keressük a csapást is. Igazi bakonyi szurdok, mellettünk hatalmas sziklák is feltűnnek. A nagyjából három km után balra a Bükkös-árokba kanyarodunk. Itt már a PIROS - jelzésen haladunk felfelé, a terep itt is kihívást igényel helyenként. Nincs jelentős szintkülönbség, de kidőlt fák, nyakig érő csalán tesz próbára minket. Nagyjából 1,5 km után balra tartunk a KÉK háromszög jelzésen. Hétházpusztánál értünk ki a bakonyi erdőből.  Innen a KÉK + jelzésen a maradék kilométereket megtéve érünk vissza a királyszállási parkba, ahol vadászkastély is található. Rendezvényekre is ki lehet venni, de egyénilegis foglalhatunk szállást. Aki szeretne vadregényesebb környezetben túrázni, annak mindenképpen ajánlott ez a 8 km-es körtúra.
Képek, térképek

Hétházpusztánál érünk ki az erdőből.

Visszafelé Királyszállásra...

Királyszállás, Nagy-Magyarország park és Gömbös Gyula vadászkastély

Királyszállásról indulunk, majd PIROS kereszt jelzésen haladunk a Burok-völgyben. Elágazásnál a PIROS sáv jelzésre térünk rá, az már a Bükkös-árok. Végül rátérünk a KÉK háromszög jelre, és Hátházpusztánál érünk ki az erdőből. Murvás úton sétálunk vissza Királyszállásra, KÉK kereszt jelzésen.