2017. március 12., vasárnap

Úrkúti Őskarszt

A világon egyedülálló képződmény sziklakatlanában, a mangánérc kitermelésével feltárultak a jura kori, 100 millió éves eredeti formák, őskarszt sziklafalak. Kis fakerítésen át jutunk be a védett területre, ahol azonnal vethetünk egy pillantást az Erdei tanösvény állomásait bemutató térképre. Tovább haladva egyre több szikla emelkedik ki a talajból, amíg egy nagyobb mélyedést fedezünk fel a piknikezésre kialakított padok és asztalok mellett. Izgalmas tanösvényen, dzsungelszerű, párás erdőben lépcsőkön ereszkedhetünk le a gödör aljára és a peremén sétálva meg is kerülhetjük azt. Mi már decemberben voltunk ott, de így is maradandó élményekkel lettünk gazdagabbak.
Beszéljenek a képek!

Fakerítésen át jutunk be az Őskarszt területére. Egész évben nyitva, az önkormányzat üzemelteti.
Az Őskarszt felső részén tanösvény vezet körbe, néhol óvatosan kimentünk a peremre.

Előttünk az Őskarszt mélyedése

Korláttal övezett falépcsőkön tudunk lemenni a sziklák közé.

Eltörpülve a sziklák alatt...

Egy kisebb barlangot is felfedeztünk

Benn a barlangban!

Kinézve a barlangból. 😎

Felülnézetből az Őskarszt völgye.

Az Őskarszt helyszíne a google maps segítségével: Tüzér utca és Gubiczahegy utca sarkánál.