2017. március 16., csütörtök

Kopasz-domb, Öreg-hegy és Péter-hegy - Tereptúra


Kopasz-domb, Öreg-hegy és Péter-hegy. A hangsúlyt most is kifejezetten arra fektettem, hogy ne turistaúton, hanem igazi terepen menjek. A Boróka utcai erdei útról indulva, fenyvesen majd lombhullató erdőn át -pici agancsot is leltem, de nem értem hozzá csak lefotóztam- ki a régi kőfejtő tetejére, majd visszafordulva át a három hegyen. Sziklás rétek és -innen lentről szabad szemmel nem látható- meredek völgyek kísérik a terepet. Szinte végig jól kivehető vadcsapásokon lehet haladni, kétszer VALAMI el is rohant a sűrűben... A VALAMI is,én is megijedtem...
Néhol szemétkupacok, enyészeté lett tárgyak az erdő mélyén... A Péter-hegy tetejére érve végül elém tárult a Koloska-völgy és Balatonfüred, innen visszafordultam a kiindulási pontra. Visszafelé vadállat fészkét találtam, agyagos részen lyukakat... innen gyorsan továbbálltam, mert ott nem én voltam otthon.
KÉPEK

A csopaki Boróka utcáról hatoltam be felfelé az erdőbe, eleinte ilyen kopár terep fogadott.


Kidőlt fák, lombhullató és fenyves váltja egymást

Pici agancsot is találtam, lefotózás után otthagytam a helyszínen

Kiérve a Kopasz-dombra, más néven a Kőfejtő tetejére. Itt most nem ereszkedtem le,  mint a már megírt első tereptúránk alkalmával, hanem fotózás után visszafordultam és elindultam a három hegyen át.

A Kőfejtő tetejéről észak-kelet irányba nézve...

A terep változatos, néhol tisztásokra értem ki, ahonnan megörökítettem a tihanyi látképet.

Sziklás részeken is áthaladtam

A Kerekedi-öböl látképe az egyik erdei tisztáról, Csopak felett az Öreg-hegyről.


Ez pedig a célom, a Péter-hegy teteje

A péter-hegyi tisztásról fotózva a tihanyi panoráma

A Tamás-hegy látképe. Közöttünk a bevezető út a Koloska Völgybe.

Tihanyi panoráma. Innen pedig visszaindultam a csopaki kiindulási helyemre.

Útvonalam a három hegyen és vissza.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése