2017. március 14., kedd

Csákány-hegyi tereptúra

Tereptúra. Amikor nem kijelölt turistaúton mész, hanem saját magad elképzelése szerint járod be a természetet a maga vadságában megcsodálva.
Csopak, Csákány-hegy 327 méter. Kiváló erdei terep, sziklákkal, kilátással a Nosztori völgyre és Csopakra, illetve a Balatonra. Veszprém felé a 73-as úton haladva mielőtt elérnénk a Csopak település tábláját, balra található a Malom Csárda. Jobbra térsz be az erdőbe, ahol még fenyők magasodnak föléd. Erős meredeken, fákba, gyökerekbe kapaszkodva haladsz felfelé, kissé balra tartva. Mindenfelé  jól érzékelhető vadcsapások. A talajt tűlevelek borítják, megcsúszhatsz ha nem figyelsz. Egy idő után elmarad a fenyves, lombhullató erdő veszi át helyét. Edzettségtől függően 10-20 perc alatt egy sziklás tisztásra érsz ki. Innen jól belátható a szemközti Kopasz-domb vagy más néven Kőfejtő és a Nosztori alsó kanyarja. Innen továbbmehetsz kelet felé, akkor hamar rátérsz a turistaútra, ami felvisz a kilátóhoz. De, menjünk tovább a vad terepen Veszprém irányába.  Sziklás részek, kaptatók, és egy völgy választ el a szemközti kopár területtől. Nem mentem le a völgybe, hanem fenn a peremrészen kerülve mentem ki a kopár részre, amit autóból is jól látni például ha Balatonfüred felől érkezünk vagy megyünk kocsival Veszprém felé. Ez a rész tele van vadtúrásokkal, kövekkel, jól érzékelhető a friss vadtevékenység. Menjünk lejjebb, ahonnan páratlan kilátás nyílik Csopakra. Alattunk sziklák, óvatosan lemehetünk megnézni őket. Figyelem, vaddisznó tevékenység! Mikor bejártam, kettő közepes méretű fekete kan vaddisznó robogott el alattam kb 50 méterre! A terepet bejárva visszatértem a kopár rész felső részére, ahol immár rátértem a kijelölt turistaútra, befejezve a terepbejárásomat.
Képek a természetből:

A 73-as úton Csopakról Veszprém felé a Malom Csárdával szemben hatoltunk az erdőbe.

Felfelé a fenyőerdőben.
Malom csárdával szemben mész az erdőbe. Meredeken felfelé a fenyvesben! Kicsi sárga-piros karika: Kopár terasz. Nagyobb piros-sárga karika: nagyobb kiterjedésű kopár, köves terep. Piros pettyes út: kijelölt turistaút a kilátóhoz.

Megpihenve az egyik tisztáson.

Kilátás a Kopasz-dombra és a Nosztori kanyarra.

Fenyves a Csákány-hegy derekán.