2017. szeptember 6., szerda

Csókakő - Vár és Vár-völgy

Székesfehérvár felől érkezek a Vértes  déli peremére, Csókakőre. A Győr felé vezető útról jobbra kanyarodok le a településre, és ezen az úton, a Vár utcán át egészen felmegyek a vár alatti nagy, murvás parkolóba. Hétköznap lévén, nem kellett fizetnem parkolási díjat, de hétvégén vagy rendezvény alatt 500 Ft a személygépkocsira a napidíj. Felettem magasodik a vár, alatta a Nagy-Magyarország téren a szakrális emlékhely (ezelőtti bejegyzésben külön írtam róla). A parkolón átsétálva, az emlékhelyet megcsodálva, a pihenőpadok után térek be az erdőbe. Nem kell sokat mennem, hamar elnyel a Vértes és a Vár-völgy. Innen megyek fel a várba, jó kétszáz méter után falépcsős úton. Sziklák alatt és között érek fel, egészen csodás hely. A várban nincs belépő, viszont van egy lezárt persely, abba lehet támogatást bedobni. Jelenleg a vár egy része felújítás alatt van, így oda nem tudunk bejutni. Viszont a felső részbe igen, ahonnan egészen csodás a panoráma a vár mögötti sziklákra és az alant elterülő Csókakőre.

Bővebb leírás a vár történetéről itt:
Csókakő vára


Visszafelé ugyanarra mentem le, be a szurdokvölgybe, a hatalmas sziklák közé. Minden zöldellt, csodás élmény fogadott a mély erdőben. Felmentem egy pihenőhelyig, aztán  - mivel még más program is volt mára - visszamentem kiindulóhelyemre , a parkolóba.
(innen egyébként aszfaltos úton - Zrínyi utca- is felgyalogolhatunk a várba, aki nem szeretne a Vár-völgybe bemenni, de vétek lenne kihagyni.)
1 órás kirándulás a várnézéssel együtt.
KÉPEK



 

Felfelé a Vár utcán, a katolikus templom előtt

A tordai kettős kereszt emlékmű

A vár alatti parkolóban. Hétköznap nem kellett fizetnem, hétvégén és rendezvények alatt 500 Ft a napijegy.


A vár alatti Nagy-Magyarország tér, szakrális emlékhely (ez előtti bejegyzésemben külön írok róla).


A piknikező hely mögötti út visz be a Vár-völgybe, a vár mögötti túraútra.

Balra fel a várba, előrefelé a Vár-völgy kirándulóerdő

Fel a várba, a sziklák alatt





Kilátás a Vértesre





Visszafelé is arra mentem, és kirándultam kicsit a vár alatti völgyben


Eddig jöttem el, innen már visszafordultam, mert várt még rám egy másik program is aznap.





Kék "P" parkolóig tudunk autóval felmenni a Vár utcán

A parkolóból gyalog mehetünk az aszfaltos Zrínyi utcán, de a vár mögötti Vár-völgy felől is. Én ezt az utóbbit választottam.

A vár mögötti Vár-völgy túraút.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése