2017. augusztus 30., szerda

Hegyesdi várrom

Naplemente idején indultam neki. Hegyesd kicsiny község, Monostorapáti és Tapolca között. Szűk kőhídon át érezünk a faluba, balra helyezkedik el a hegyesdi csúcs. Én a Petőfi Sándor utca elején parkoltam le és a sárga jelzésű murvás úton indultam neki, amiről a házakat elhagyva ez mezőn kellett átvágnom-jobbra. Kerítés mentén visz az út, majd kettő kerítés között szakasz után rátér az erdei tanösvényre. Jobbra fordultam,de tulajdonképpen mindkét irányba mehetek,mert a jelzések innen és onnan is felvisznek a vár romjához. Jó 5 perces erdei séta után értem el a fa lépcsőket. Ez a hely az erdő szélén van, tehát aki csak a romhoz szeretne feljutni, idáig egy másik murvás úton a településről fel tud jönni autóval (lejjebb fotókon mutatom). Ez a lépcsősor végeláthatatlannak tűnik mire felértem a tetejére a pólómból csavarni lehetett a vizet. Eleinte a lépcsők melletti vékony fákba tudtam kapaszkodni, majd egy idő után fa korlátok segítettek ebben. Végre felértem, a csúcson van az egykori vár maradéka. Valóban csak kövek, sziklák...
A hegyesdi vár történetéről bővebben itt olvashatunk:
Hegyesdi várrom


Innen, a romok tetejéről körpanoráma nyílik, én naplemente idején gyönyörködtem a tájban:
Hegyesd panoráma VIDEÓ

A Nap lebukása után viszont tempósabban indultam lefelé, hiszen a másik oldalt is ugyanennyi lépcsőfok várt, le az erdőbe ereszkedve. Mire leértem, az erdőben már erősen sötét volt. A tanösvény információs tábláinak elolvasását ezen a részen így most kihagytam. Az út torkolata az erdő szélén padok, esőbeálló és tűzrakóhely összességéből álló pihenőhelynél van. Innen murvás úton jó tíz perc után értem vissza a faluba.
1 órás túra, az erdei út könnyű, a lépcsősor erős és fenn a romoknál azért óvatosan mászkáljunk.
KÉPEK



Én innen indultam neki a túrának.

A murvás útról jobbra térünk le, át a mezőn neki az erdőnek,ahol kerítés van.

Kettő kerítés között visz a csapás

Jobbra!

Rövidebb út! Idáig fel tudunk jönni a faluból autóval. Innen indul a tanösvény, és a lépcsősor fel a romokhoz. Egy kör-útvonal tulajdonképpen, mert akármelyiken mehetünk, a várhoz érünk fel.

Jobbra a várrom, balra a tanösvény (ami szintén a romokhoz visz szép erdei úton, információs táblákkal bizonyos pontokon)

Itt még nem tudtam,hogy mennyit kell felfelé mennem...

Megpillantom a romokat.

Lépcsősor tetejéről visszanézve



Felfelé a romokra! Csak óvatosan!


Hegyesd látképe a romokról



Kilátás a tanúhegyek felé






Sötétben értem le...

Erdőből kiérve, visszaúton Hegyesdre

Monostorapáti és Tapolca között

Onnan indultam, a piros nyíllal jelzett helyről. Viszont a Petőfi S. utca végén balra kanyarodva egy murvás úton egészen fel tudunk autóval menni a sárga "L" jelig, ahol leparkolhatunk, onnan közvetlen a tanösvénynél érünk az erdőbe.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése