2017. augusztus 16., szerda

Kő-völgy - Dörgicse

Dörgicse község a Balaton északi részén található. A 71-es főútról Balatonakalinál északra fordulunk és a következő település pár kilométerre Dörgicse. Igazából át kell haladnunk a településen és azt elhagyva kb 1 kilométerre (még mielőtt Kisdörgicsére beérnénk) jobbra térünk le. Itt van ez a kirándulóhely, amit 1,5 óra alatt bejártunk. Egy rétszerű parkolóhelyen lehet az autót hagyni, itt asztal padokkal és szemetes is található. Tűzgyújtási tilalomra figyelmeztető tábla van kirakva, de tábortűz maradványait vettük észre.
Innen indulunk tehát a Barokk-kőhídon átkelve, hogy aztán körbejárjuk a Kő-hegyet. Hamar beérünk egy cserjés, bokros részre, szinte karcolnak az ágak. Rövid szakaszon átérve egy tágasabb erdei részen haladunk tovább majd kopár sziklafalak mellett visz az utunk. Sárga jelzésű a turistaút, de ritkán van felfestve így jobb ha figyelünk. A sziklafalakat elhagyva ismét erdőbe érünk, majd jó tíz perc után kibukkanunk egy mezőre. Itt jobb szélen tartunk,  hogy aztán a tisztás jobb sarkán visszaforduljunk az erdőbe. Itt a terep lejtős, köves,sziklás, ráadásul fenyőtobozok is borítják az utat. Éppen velem szembe "nordic walkingoztak", hát gondoltam magamban nem a legideálisabb erre a sportra. Inkább esélyes egy bokaficam itt. A következő szakasznál kell figyelnünk, hogy rátaláljunk a helyes útra! Egy kisebb tisztáson haladunk át tőlünk balra fent egy vadászles helyezkedik el. A tisztáson átérve jobbra tartunk, itt a fára van kihelyezve a turistajelzés, a fától kb 3-4 méterre jobbra egy alig észrevehető csapás visz be a cserjésbe! Ezen kell mennünk. Itt kb mellmagasságig érő gaz és bokrok vannak, de kb 50 méter után beérünk a tágasabb erdőbe. Pár száz méter kacskaringós csapáson haladva érjük el utunk legkalandosabb részét, a Kő-völgyet. Egyre sziklásabb a terep, borostyánnal és mohákkal benőtt kövek mindenfelé. Egy ilyen alakzatot elhagyva bukkanunk ki a szurdokhoz. Itt tőlünk jobbra végig hatalmas szikla húzódik, ez alatt haladunk el a csapáson. Karabinerek és kapcsok vannak a sziklába erősítve, a múltban itt hegymászást gyakoroltak. Néhol kisebb likakat fedezhetünk fel  a sziklában, ahogy a csapáson haladunk. Ez a kb. 50 méteres szakasz utunk leglátványosabb része, ezt elhagyva már nem sokat megyünk erdőben. Kiérve az erdőből egy kacskaringós csapás visz fel a cserjék között, hogy aztán a parkolóhelyünkül szolgáló rét sarkán bukkanjunk ki.
Igazából ezt a kis túrát a dörgicsei templomromok után csináltam meg, de önmagában is eljöhetünk ide, ha van pár óra szabadidőnk.
KÉPEK

Parkolóhely Dörgicsé és Kisdörgyicse között. Innen indulunk megkerülni a Kő-hegyet.

A Barokk-kőhídon átkelve indulunk el.

A sárga jelzésen visz utunk, de csak ritkán van felfestve.

Sziklák mellett haladunk el

A sziklákat elhagyva az erdőn továbbhaladva jó tíz perc után erre a tisztásra érünk ki. Jobbra tartunk, és a rét túloldalán a jobb sarokban levő úton fordulunk visszafelé.

Köves, sziklás terepen haladunk az erdőben

Egy kisebb tisztáson átérve jobbra tartunk. Itt egy fára van kihelyezve a turistajelzés,a sárgán megyünk továbbra is! A fától kb 3-4 méterre jobbra egy alig észrevehető csapás visz be a cserjésbe! Ezen kell mennünk. Itt kb mellmagasságig ér a gaz és a cserje.

Hamar visszaér az út az erdőbe, itt kezdődik a legkalandosabb rész

Sziklaformák, borostyánnal , mohákkal benőve

Borostyánnal benőtt szikla

Elérünk a Kő-völgybe, jobbra tőlünk hatalmas szikla húzódik végig.

Kapcsok a sziklákba erősítve, 2013-ban itt másztak

Kiindulóhelyünket a piros nyíl mutatja

A Kő-hegyet kerüljük meg a  sárga jelzésű úton, és a Kő-völgyön át érünk vissza.

Utunk befejező, egyben legkalandosabb része, a Kő-völgy. Ezt elhagyva érünk vissza a kiindulóhelyünkre, a parkolóba