2020. október 26., hétfő

Kovácsi-hegy és Bazaltutca

Zalaszántótól Vindornyaszőlősig, a Kovácsi-hegyen át. Az autót letesszük a sztúpához való felkanyarodónál, és onnan indulunk a Kovácsi-hegyre. Kék + jel és fekete futó ember jel, amit követnünk kell. Hosszú, egy órás erdészeti úton haladunk, első attrakció a zalai Hollókő sziklás kilátóhelye volt.
A fő útvonalunkról balra letérve 5 perces sétával érünk ki a kilátópontra. Visszatérve a fő csapásra, továbbhaladva 5-600 métert, pár hegyi tavat felfedezhetünk, szintén balkéz felől érjük el 1-2 perces sétával. Ezek a Rakottyás-tavak.  A tavak víszintje erősen megcsappant az idők folyamán, mivel a bányarobbantások következtében keletkezett repedések között elszivárgott a víz....
A következő látnivaló a felhagyott kőfejtő, be tudunk sétálni a bányaudvarba. Egy fakorlát határolja, meddig szabad menni, felhívva a figyelmet az omlásveszélyre....
Utunk leglátványosabb része végül a "Bazaltutca" elnevezésű sziklafolyosó.

A név is utal rá: Látványos bazaltsziklák tövében, azokon keresztül haladunk. Figyeljetek oda, mert csúsznak és mozognak a kövek!
A túra egyik csúcspontja a "Bazaltutca" nevezetesség Vadlány-barlangja volt. A bazaltsziklák között kell megkeresni a lejáratot, ami egy szűk, kb derékmagasságú bejárat. Befelé térden állva lehet bejutni, bentebb a nagy teremben már felállhatunk! Ott a fejünk felett pár cm-es kürtőnyílást fedezünk fel. Zseblámpa (vagy fényforrás) nélkül esélytelen bemenni, hacsak nem centiről centire nem tapogatózik valaki. A nagyobb teremből is tovább lehet még menni (összesen kb 22 méter hosszú a barlang) , ám ott már egy alig térdmagasságú szülőcsatornán át kell magunkat préselni - ezt kihagytuk. Ez a Kovácsi-hegy (Vindornyaszőlős, Zala-megye) Vadlány-barlangja, a fotók bent vakuval készültek. A visszaút az autóhoz ugyanaz, amerről jöttünk...

A zalai Hollókő kilátóhely. Óvatosan, mert a szikla széléről le lehet zuhanni!!

A Rakottyás-tavaknál

Benn a felhagyott bazaltbánya udvarában...

Érkezünk a Bazaltutcába és a Vadlány-barlanghoz.......