2018. szeptember 1., szombat

Balatonföldvári kiruccanás

Komppal érkeztem Szántódra, majd áthajtottam Balatonföldvárra. Elsősorban a Hajótörténeti kiállítás és kilátó érdekelt, de a magasparti részen az úgynevezett Kelta-túra állomásait is megnéztem. Parkoló található a Hajótörténeti látogatóközpont mellett, ahonnan visszasétáltam a magasparti szakaszra. Nekem furcsa volt innen látni a Tihanyi-félszigetet, mert nem ezt a képet szoktam meg. Szemmel végigkövettem a domborulatait, elképzeltem amerre járni szoktunk. Nyugati irányban pedig a tanúhegyeket ismertem fel, szépen sorban. Elértem az Országzászlóhoz, ahol egy büfé is található, onnan azonban visszafordultam és visszasétáltam a Hajótörténeti Múzeumhoz. Méretes épület, hajó formába öntve, a belépő 1500 Ft. Az emeleteken különböző szobák vannak kialakítva, mint: moziterem, muzeális tárgyak, makettek, korabeli fényképek, szimulációs berendezések. Ottjártamkor a Pajtás nevű hajó katasztrófájáról szóló dokumentumfilmet vetítették. A felső szint után kezdődik az "árboc", azaz a spirális alakú beton kilátó. Fentről még pompásabb kilátás tárul elénk, mint a magasparti részről. Nem vagyok tériszonyos, de itt már kissé éreztem a magasság-mélység arányait... Családbarát program, minden korosztálynak
 VIDEÓ a Hajótörténeti Látogatóközpont kilátótornyából:
Kilátás a Balatonra



Kilátás a Magaspartról


Szemben a félsziget...

Szép villa a magasparti sétányon.



Ez is egy takaros nyaraló

Ez már a Hajózástörténeti látogatóközpont.






Folyamatos filmvetítés megy, éppen a Pajtás hajó 1954-es balatonfüredi tragédiáját vetítették



Csomókat is megtanulhatunk kötni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése