2018. július 19., csütörtök

Veszprém - Tekeres-völgy

Nem kell messzire menni, aki Veszprém mellett szeretne egy hangulatosat kirándulni. Ezt a 4,5 kilométeres kört bárki bármikor megjárhatja, bár nekem most az erdei szakasz fele dagonya volt.... Csatár-hegy mezőn, egy kereszteződésben hagytam az autót, onnan indultam felfelé a térképen biciklis útnak jelzett murvás sávon. Felérve a dombtetőre, elérjük a fenyőfákat, majd kb háromszáz méter után balra térünk be az erdőbe. Tíz lépés után az eddig teljes világosság helyett komoly félhomály fog körülvenni minket, elég sűrű erdőbe értünk. Óriási, magasfeszültségű vezeték alatt haladunk tovább, majd ismét be az erdőbe: ez már a Tekeres-völgy. Tekintélyes sziklák magasodnak a katlan jobb oldalán és elérjük az első erdei pihenőhelyet a sziklák tövében. Szivárgó víztől csillog némelyik kő felülete... A dagonyás rész ezután következett, sok helyen le kellett térnem az útról hogy tovább tudjak menni. Az erdei völgyben folyamatosan kísérnek minket a nagyobbnál nagyobb, mohalepte sziklaformák, és több pihenőhely is ki van alakítva, ahol sütögetni is lehet. Kiérünk egy kisebb tisztásra, itt találhatóak a 200 éves tölgyfák. Kettő hatalmas kidőlt törzset is szemügyre tudunk venni, egyiknek tövében hangyaboly figyel. Ezután még egy rövidebb erdei szakasz következik, majd kiérünk az erdő szélére, jobb oldalt tisztás kísér végig minket. Már látjuk a magasfeszültségű vezetéket, alatta elhaladva, a kopár dombra felkapaszkodva visszaérünk a kiindulóhelyünkre, a rét közepén levő elágazáshoz. KÉPEK, TÉRKÉPEK

Indulási helyem

1. Kedves Sándor!
    Gratulálok -és köszönjük a nagyon szépen fogalmazott, színes leírást! A fotókkal még vonzóbbá tette az általunk sok évvel ezelött már többször bebarangolt tájat! Csodálatosan szép kirándulóhely Csatár és a környéke is! Csak ismét fel kell fedezni! :)