2018. április 12., csütörtök

Révfülöp - Fülöp-hegyi kilátó

2001-ben épült, őrtoronyra emlékeztető bástyaszerű kilátó. Révfülöpön a Kilátó utcán fel lehet menni egy 2-3 autónak kialakított parkolóba, én is itt hagytam az autót. Innen előbb egy kőfal melletti csapás, majd folytatásként egy erdei lépcsősor vezet fel a kilátóhoz. Előtte romos épületeket találunk, ami lassan az enyészeté lesz... A 276 méteren álló kilátó épületében spirális lépcsősor kanyarog fel, szintenként kis kilépő teraszokkal. Fentről a Balatont és jobbra a tanúhegyeket láthatjuk. Érdemes beiktatni, ha van egy óra szabadidőnk! A fotók végén két térképet mellékeltem, segítségképpen.
KÉPEK!


Révfülöp, Kilátó utca, parkolóhely. Itt hagytam az autót, innen gyalog indultam fel.

Indulás felfelé, a kőfal mentén


Tovább az erdei lépcsősoron


A kilátó előtt két, elhagyott épület áll. Lassan az enyészeté lesz...


A Fülöp-hegyi kilátó, 276 méteren.



Kis kilépő teraszokra tudunk kimenni, minden fordulóban. Itt, még a kilátó közepénél járunk csak...

Balatoni panoráma a kilátó tetejéről.


A kilátó felső teraszáról tekintünk jobbra! A tanúhegyek látványos formái néznek ránk vissza!


Piros nyíl: A kilátó utcai parkoló helyet mutatja. Innen gyalog indulunk felfelé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése