2017. július 30., vasárnap

Kiserdő-tető Tihanyban

A 71-es főútról kanyarodunk Tihany irányába, majd a községet megközelítve, jobbra térünk le a Völgy utca elején található parkolóba. Innen indulunk gyalog a Kis-Erdő-tetőre. Egy kisebb emelkedőn asztalok és padok találhatók, innen rálátni az apátságra és a Belső-tóra, illetve ha a nagy körtúra részeként érünk ide, megpihenhetünk egyet. Továbbhaladva fa lépős, majd sziklás emelkedőn felérve jutunk a Szélmarta-sziklákra, a Kis-Erdő tetőre. Csodás kilátás nyílik a Külső-tóra és a szemközti sajkodi hegyekre, az Őrtorony kilátóra, illetve Balatonfüred irányába is. A jelzett úton továbbhaladva egy elágazásnál mehetünk balra, a Belső-tó irányába, de én jobbra fordultam vissza, a sziklák alatti ösvényre. Innen tértem vissza a parkolóba, a kiindulóhelyemre. Önmagában egy könnyed, egy órás kirándulás, de betervezhetjük nagyobb tihanyi kirándulásunk részeként is.
KÉPEK

Völgy utcai parkolóhely
A Völgy utcai parkolóhelyről indulunk

Az első, kisebb emelkedő tetején padok, asztalok

Utunk a fa lépőkön visz tovább

Sziklás turistaúton

A Szélmarta sziklák tetején, a Kis-Erdő tetőn!

Zavartalan panoráma a Külső-tóra és szemközt a sajkodi hegyekre.

Szélmarta-sziklák tetején

Visszafelé a sziklák alatt visz utunk.

A 71-es főútról Tihany felé térünk le, majd a település első utcájánál, a Völgy-utca kezdeténél levő parkolóban tudunk leparkolni