2017. május 3., szerda

Sziklás mászás-Kopasz-dombi tereptúra

Immáron harmadjára tettem meg ezt a tereptúrát, ezért az útvonalat és térkép mellékletet megtalálhatjátok itt:
Sziklás mászás első tereptúra

Ezúttal is Csopakot elhagyva, a 73-as út bal oldalán, a Malom Csárda után vettem be magam az erdőbe és másztam fel a fenyves, illetve lombhullató erdőben. Állandó koncentrációt, kapaszkodást, stabilitás igényel. Felérve a tetejére, a Nosztori kanyar felé "néző" hatalmas sziklás köves részen pedig leereszkedtem.

Most tavasszal azonban, mint máshol, itt is teljesen más arcát mutatja a természet. A sziklák is szinte "kizöldelltek", máshogy festettek.
Illetve, mellékelek egy összefoglaló videót is, hogy mi vár Rád, ha úgy döntesz, megismernéd ezt a helyet.
Videó itt:

Kopasz-domb mászás

Ezt a túrát nem ajánlom első túrázóknak, illetve csak saját felelősségre vállalkozz rá, mivel itt nincs segítség, ha összezúzod magad vagy kitöröd a lábad!
Képek a túráról

Nosztori-völgy látképe a szikla tetejéről


Indulás lefelé, a szikla mellett


Lefelé ereszkedtem, itt csak a fotó kedvéért fordultam felfelé.

Szép kis kövirózsák a sziklákon

Felfelé....

...és lefelé  nézve!

Itt talán érzékelhető a kb. 45 fokos dőlésszög, éppen a kőfolyás résznél. Vigyázz, hogy hová lépsz, mert lesodródhatsz a kövekkel együtt vagy a bokád töröd!

Mohapárnák az alsóbb részeken...

Leértem!

Alul kissé dzsungelszerű rész, a csopaki Séd patakkal és hatalmas fákkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése