2023. február 22., szerda

Csörget-völgy és Bátorkő vára

 

A Keleti-Bakonyt is bejártam az elmúlt három napban. Ez a mai túra volt talán a legváltozatosabb. A Természetjáró leírása alapján tettem meg, elérhető itt:
Várpalotáról rögtön a honvédségi gyakorlótéren húzódó Csörget-völgyön át haladunk felfelé. Amennyiben itt hadgyakorlat van, lezárják az utat, nekem most szerencsém volt, szabadon tudtam menni. Ahogy az elmúlt napokban, most is találtam valami tüzérségi maradványt. A völgyből érdemes felkapaszkodni a füves dombos harcászati terepre, onnan jól látni Várpalotát, a Baglyas-hegyet is. Egy alkalommal valami kőhíd alatt visz az út. Már ez a része is nagyon egyedi az túrának, majd elnyel bennünket a Csörget-völgy erdősége. Itt többfelé hóvirágok nyílnak, közvetlen a csapás mentén is. Folyamatos kaptatás után a Vár-berek kilátószirtje elhozza azt,amit egy bakonyi kilátópontnak hoznia kell, még a csopaki dombok és a Balaton is látszódik innen. A Bükkfa-kúti árkon megyünk le ezután: Sajnos a rengeteg fakitermelés, az útra döntött fák rontják az élményt ezen a szakaszon. Viszont miután leértünk a Gazsi-lik nevű barlanghoz, utunk egyik legvadregényesebb része következik. Hatalmas sziklatornyok között érjük el Bátorkő-várát. Akármerre nézünk, óriási sziklák magasodnak fölénk. Bátorkő várának romjánál felkapaszkodunk a felszínre- fás részen több helyen kilátóhely nyílik az eddig már megtett útra. Füves bokros részre érünk, majd egy sziklás gerincen - ahonnan jól látszik Várpalota - leereszkedünk a Vár-völgybe. Eddig felhős idő kísért, de mire visszaértem a kocsihoz, kisütött a Nap. Nem gond, mert az élményen ez semmit nem rontott, nagyon szép 14 km-es körtúra ez.

A túra videója itt nézhető meg
Csörget-völgy és Bátorkő vára


KÉPEK

Parkolóhely, Mátyás király utca




























Túránk véget ért, vissza a Mátyás király utcába!          

Jó utat mindenkinek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése