2018. augusztus 26., vasárnap

Ember-szikla és Malom-völgy

Vörösberény felől közelítettem meg, a Malomvölgyi utca legvégén tettem le a kocsit. Egy vízmű telephely mellől indultam, murvás széles úton, ami egy tisztásra visz ki. Ez a Malomvölgyi-rét, padok és tűzrakóhelyek vannak kihelyezve, ideális piknikezésre is. Innen kétfelől lehet megközelíteni az Ember-sziklát, én a patakkal szemben állva, a bal oldalt mentem, zöld jelzésen (A másik lehetőség a patakkal szemben, annak a jobb oldalán haladsz-én ezen az úton jöttem vissza). Keskeny, földes, kavicsos erdei út, sok helyen aljnövényzettel benőve.A Vár-hegy alatt haladunk közvetlenül. A jobb oldalt csordogáló patak hol "rendesen folyik", hol elapad, néhol majdnem szintben van melletted, néhol mélyebb mederben csordogál. Elérünk egy fa hidat , itt visz fel egy keskeny csapás tőlünk balra, az Ember-sziklához. Tulajdonképpen ez több sziklacsoportból áll, vannak kisebb, és van egy nagyobb szikla is. Óvatosan felkapaszkodva, a tetejéről zavartalan kilátás nyílik Szentkirályszabadjára. Miután kinézelődtük magunkat, visszaereszkedünk a sziklák lábához, átkelünk a fa hídon, egy rétre kiérve jobbra fordulunk. Itt is, elég gyakorlottnak kell lenned, hogy megtaláld a csapást! Vékony nyomvonalat kell keresned a cserjék között, ami bevisz a fejed fölé magasodó csalán és bokortengerbe. Jártam több helyen a környéken,de megmondom őszintén, ez eléggé gyalázatos szakasz, mintha a fenntartót nem érdekelné hogy a vadakon kívül esetleg turisták is járnak erre. Átvergődtem a bozóton, visszaértem az erdőbe, zöld jelzés szintén. Itt lehetőség adódik leereszkedni a patakmederbe, ahol sziklákon tudunk lépkedni. Ez kárpótolja az előbbi bosszúságot, tehát ide menjünk le mindenképpen. A Malomvölgyi-rétre kiérve, onnan tíz perc a kiindulóhelyünk, a vízmű telephelye melletti pont.
4 km távolság, nézelődéssel, fotózással együtt 1,5 óra
KÉPEK






A Vízmű melletti részen parkoltam le, innen indultam és ide is értem vissza. Ez a Malomvölgyi utca legvége!


Malomvölgyi-rétre érünk, ahol padok, tűzrakó hely is vár minket. Balra tartva a pataknál, folytassuk utunkat
Patakkal szemben állva, annak bal oldalán haladunk tovább a zöld jelzésen.


Olykor eltűnik az ösvény....

A patakkal szemben haladunk, a patak jobbkéz felől esik nekünk. Nemsokára elérünk egy fa hidat.

Elérünk a fa hídhoz, nem kell átmenni rajt, hanem forduljunk balra és keressünk egy kis csapást ami felfelé visz a domboldalon, fel a sziklákhoz!
Feltűnik a kisebb szikla

Éppen ide érünk elsőnek, az Ember-szikla kisebb formájához, ehhez az érdekes alakzathoz




Kis ösvényen fel tudunk menni a szikla tetejére, szemben Szentkirályszabadja látszik


Az pedig a másik, nagyobb szikla, induljunk hát oda is!

Érdekes forma ez is, ki-mit lát benne....

Elindulunk felfelé a nagyobb sziklára,  aminek az alján még fák, bokrok vannak...

...fentebb pedig már sziklák,cserjék. Kis sziklamászás is kell ide, de óvatosan mindenki fel tud jutni.


Fenn a nagy szikla tetején



Indulunk visszafelé. Átkelünk a fa hídon, és a patak folyásirányával megegyezőleg folytatjuk utunkat. Először ezen a cserjés réten megyünk vissza, a csapás alig látszik,de megtalálható azért.

Aztán fej fölé érő csalán és gaztenger az,amin át kell kelnünk.

De beérünk az erdőbe, itt már barátságosabb terep fogad minket. Előre a zöld jelzésen!


Menjünk le a patakmederbe, rövidebb szakaszon vadregényes kis katlanban találjuk magunkat!

A patakmederben. Ezután visszaérünk a Malomvölgyi-rétre, ahonnan már csak pár perc a kiindulópontunk, a vízmű melletti hely.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése